Voor de Deventer man klinkt Piet van Putten nog steeds vertrouwd.
De zaak, die al 136 jaar bestaat, is sinds enkele jaren in handen van Peter de Cocq. Peter heeft jarenlang gewerkt met de bekende familie Van Putten en kreeg in 2011 de kans de populaire zaak over te nemen. Een mogelijkheid die hij met beide handen aannam. Peter heeft met verscheidende generaties samengewerkt.
De stijl en de sfeer bij Piet van Putten zijn hetzelfde gebleven. Voorop staat dat de man zich thuis voelt en met passende kleding opgewekt het pand verlaat. Dat lukt Peter steeds opnieuw en iedere dag gaat hij weer vol passie de uitdaging aan. Alles draait om pasvorm, daarna comfort en dan de mode van de dag.
De ontstaansgeschiedenis van de bekende winkel is interessant voor iedereen die van Deventer en van kleding houdt. Ooit begonnen bij De Brink, ter hoogte van Visser, werd het vertrouwde adres al snel Engestraat 18. De start was een kleine zaak met hoeden en petten, een chapellerie, en al vlug groeide de winkel uit tot een goedlopende en welbekende herenmodezaak. Via kleding op maat, in de tijd dat de boorden nog los op de hemden werden gekocht, naar confectie die voor de meeste mensen toegankelijk is. Het idee is dat iedereen, met welke maat of lengte ook, goed gekleed kan gaan, tegen een redelijke prijs en volgens de laatste mode. Daarentegen is meegaan met iedere trend of eendagsvlieg nou juist niet waar hun klanten behoefte aan hebben. Niet de verkoop staat centraal maar de adviserende rol van Peter.
Ook de mensen die niets nodig hebben en niet van passen houden (ja, u bent niet de enige) voelen zich toch op hun gemak bij Peter. Snel kijken wat er is, het hoogstnoodzakelijke passen en en passant nog wat leuke shirts of een bijpassende pullover meenemen, alles kan. Peter kent de klanten, is eerlijk en geniet van de lach die in het pand hangt. Hij zorgt voor de beste merken, de beste prijs-kwaliteitverhouding en staat voor kwaliteit en service.
De klant verandert ook steeds iets; de ouderen blijven langer jong, de mensen willen meegaan met de tijd. Door de crisis is de consument bewuster geworden. Wat hij koopt moet goed zijn en gecombineerd kunnen worden. Natuurlijk worden vaste klanten op gezette tijden via de digitale snelweg op de hoogte gehouden van acties en nieuwe merken of voorraad. Een e-mail om de uitverkoop aan te kondigen bijvoorbeeld.
Het grootste compliment is de trouwe klant die na zoveel jaren met zijn zoon komt winkelen en dat ze beiden slagen. Dus de vraag aan iedere man, jong of oud: Loop eens binnen voor een fijn advies!